Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 22 grudnia 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 22 grudnia 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 22 grudnia 2017 **


wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 696), 2017-11-24
Pasażerowie wystawieni do wiatru

PRAŻMÓW/GÓRA KALWARIA – Wysoki dach nad nowo powstałymi peronami na trasie z Warszawy do Okęcia Południowego nie chroni przed wiatrem, zacinającym deszczem i śniegiem – mówi nasza Czytelniczka Małgorzata Szlichcińska

Przebudowa odcinka linii radomskiej powoli dobiega końca i pasażerowie widzą coraz więcej mankamentów nowo powstałych rozwiązań. Niedawno pisaliśmy o długiej pochylni na stacji Czachówek Górny, która przy podejściu na peron zastąpiła schody.

Skazani na przeziębienia
Mieszkanka Gabryelina wskazuje kolejny – w jej ocenie – duży feler. – Niestety, przy modernizacji peronów projektant nie wziął pod uwagę warunków klimatycznych panujących w Polsce i niedogodności, na jakie narażeni się pasażerowie w związku z oczekiwaniem w deszczu, śniegu i wietrze na permanentnie opóźnione pociągi. To skazuje pasażerów na częste przeziębienia – podkreśla Małgorzata Szlichcińska.
Czytelniczka przypomina, że na stacji Czachówek Południowy przed rozpoczęciem jej przebudowy istniał nieduży budynek dworcowy z kasą oraz ogrzewaną poczekalnią. Po jego wyburzeniu osobom oczekującym na przyjazd pociągu nie dano nic w zamian. – Perony w Czachówku Południowym znajdują się na otwartej przestrzeni. Wysoki dach nie chroni pasażerów przed zacinającym deszczem czy śniegiem – mówi pani Małgorzata. – Bardzo często na tej trasie zdarzają się awarie i opóźnienia, a pasażerowie muszą czekać na pociągi nieraz i kilkadziesiąt minut w zacinającym deszczu i wietrze, a niedługo także śniegu, od których wysokie i długie zadaszenia w żaden sposób nie osłaniają i nie chronią – podkreśla. Zdaniem mieszkanki Gabryelina „w zasadzie trudno stwierdzić jaką wybudowane zadaszenia pełnią rolę, bo żadnej funkcji użytkowej nie posiadają, nie stanowią również elementu zdobniczego”.
Wątpliwości mieszkanki budzi również konstrukcja daszku nad schodami w przejściu podziemnym (które wybudowano przy okazji modernizacji). – Brak stałych osłon bocznych powoduje, że deszcz i śnieg zalegają na schodach, co powoduje, że w korytarzu powstają kałuże, a zimą na schodach będzie gromadził się śnieg i lód – przestrzega.

PLK: Zwiększyliśmy komfort
Małgorzata Szlichcińska wystąpiła z pismem do inwestora, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych SA z prośbą o ustawienie na peronach dodatkowych wiat, które osłaniałyby oczekujących na pociągi przed wiatrem i zacinającymi opadami. PKP PLK odpowiedziało jej... nie na temat, pisząc m.in. o monitoringu, którym będą objęte perony i przejście podziemne. Jedyne zdanie, które odnosi się do prośby pasażerki brzmi: „Projekt budowlany, a tym samym pozwolenie na budowę nie przewiduje budowy wiat wskazanych w Pani wystąpieniu”.
– Czy to oznacza, że nie można dostawić ich dodatkowo? – zapytaliśmy Karola Jakubowskiego z zespołu prasowego PKP PLK.
– Obecnie nie przewidujemy wymiany wiat na zmodernizowanych peronach – odparł. – Wiaty na stacji Czachówek Południowy to konstrukcje, które sprawdzają się na wielu innych stacjach w Polsce, osłaniają przed słońcem i deszczem. Projekt przebudowy stacji zakładał wymianę starych konstrukcji i zastąpienie ich nowymi, bardziej funkcjonalnymi. Całość przeprowadzonych prac w tym miejscu zwiększa komfort podróżowania i dostępność do kolei m.in. dla osób niepełnosprawnych – przekonuje rzecznik.
– Mam wrażenie, że projektowanie peronów powierzono komuś, kto nie zna problemów, z jakimi muszą borykać się codziennie pasażerowie pociągów podmiejskich – komentuje pani Małgorzata.
Piotr Chmielewski


Komentarze
nick: Z22,     2017-11-24   20:35:30
wystarczy ścianka z pleksi między dwoma słupkami - koszt 200zł !
nick: Takie czasy,     2017-11-26   10:12:10
Tak samo jest na modernizowanym właśnie odcinku od Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. W Grodzisku zadaszenie zlikwidowano (przy okazji modernizacji LK1), na pozostałych peonach zadaszenie nie będzie rozbudowywane. Z linii korzystają miliony pasażerów rocznie.

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Mieszkańcy Żabieńca zbierają na nowy dom dla pogorzelców
· Dramat na Karczunkowskiej
· Piesi jak na linii frontu
· Pasażerowie wystawieni do wiatru
· Chcą nam zabrać słońce!
· Książki znalezione przez mieszkankę trafiły pod dach
· Spółdzielnia zakazała dokarmiania kotów
· Pomóżmy Jankowi!
· Od przewijaków po kącik relaksu
· Kolejarze, dajcie żyć!
· Mieszka w walącym się domu
· Ograbieni wciąż walczą z bankiem
· Z maczetą na grzyby
· Straż miejska wlepia mandaty przy ZUS-ie
· Kocham i szanuję swój zawód
· „Kosmiczne” pomidory urosły w centrum Piaseczna
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Sąsiedztwo jak za karę
· Kultura jazdy a rondo Królewska
· Błyskawiczna pomoc
· Pogorzelcy potrzebują pomocy
· Festiwal Otwartych Ogrodów
· Wspólna uprawa warzyw? Czemu nie!
· Przyszłość wójta i rady w rękach mieszkańców
· Na majówkę, na żaglówkę
· Linia 400 kV – nowe otwarcie
· Smog na ulicach
· W niedzielę koniec głosowania
· Dziś dzień pamięci ofiar obozu Dulag 121
· Obywatelski tort podzielony
· Oddaj swój głos!
· Radość z dzielenia się wiarą
· Szansa dla chorych na raka
Wydanie:
GRÓJECKIE
· Biegi papieskie
· Gimnazjalistki czytają przedszkolakom
· Medale za długoletnie pożycie małżeńskie
· Aktywizacja seniorów – wspólna sprawa
· Oni już pracują... na własne konto
· Igor Hupało Animatorem Roku
· Lekcja wf-u z Anną Lewandowską
· Przedszkolaki na wielkiej scenie
· Młodzi duchem i spragnieni wiedzy
· Pod wpływem...
· Grójecka młodzież gościła w Niemczech
· Świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów
· Szkoła Dialogu
· Jak zaktywizować seniorów?
· Lekcja samorządności
· Odnowiony kościół
© 2005-2017  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest