Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 27 października 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 27 października 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 27 października 2017 **


wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 666), 2017-04-14
Na rok autobusy zastąpią pociągi

12
POWIAT GRODZISKI/POWIAT PRUSZKOWSKI Kolejarze podpisali umowę na przebudowę żelaznej trasy z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Od maja szykują się wielomiesięczne utrudnienia dla pasażerów

– Jesteśmy przygotowani do modernizacji trasy podmiejskiej do Warszawy – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Warta 285 mln zł inwestycja istotnie poprawi komunikację kolejową w aglomeracji warszawskiej – przekonują w PKP PLK SA. Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpiło 3 kwietnia w pruszkowskim starostwie. Wszystkie roboty mają zakończyć się jesienią 2018 r.

Najważniejsze prace ruszą we wrześniu
Przygotowania do przebudowy linii do Grodziska Mazowieckiego rozpoczną się 4 maja. Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Milanówek i Brwinów. W Parzniewie pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem rozpocznie się budowa nowego przystanku, a w Brwinowie (w ciągu ulic Sportowa i Przejazd) nowego przejścia pieszo-rowerowego. Wykonanie specjalnych tymczasowych konstrukcji, po których będą chodzili pasażerowie, zapewni możliwość przebudowy istniejących przejść. Takie rozwiązanie zagwarantuje także sprawny przejazd pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Na tym etapie prace nie będą wymagały zamknięcia linii.
– Kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano od września. Zmiany łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK SA. – Zapewnienie mieszkańcom powiatów pruszkowskiego i grodziskiego sprawnej komunikacji na czas modernizacji linii jest uzgadniane przez przedstawicieli przewoźników, samorządów oraz zarządcę infrastruktury. Jeszcze w kwietniu zostanie przedstawiony kompletny i szczegółowy harmonogram zastępczej komunikacji autobusowej – obiecuje. Przewiduje się, że w godzinach szczytowego ruchu pasażerskiego autobusy będą odjeżdżać z częstotliwością co 15 minut, natomiast w godzinach poza nimi co około 30 min.
Od września wykonawca zamknie szlak do Grodziska i przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie ruchu na linii umożliwi skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy. Realnie linia będzie zamknięta tylko przez 12 miesięcy. Najwrażliwsze prace zostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż początkowo planowano.

Szybciej, częściej i wygodniej
Na 22 km odcinku dwutorowej trasy z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego wymienione zostaną szyny i podkłady, cała sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Jak przekonują kolejarze, efektem modernizacji będzie lepsza oferta podróży. Poprawi się niezawodność przejazdu, zwiększy się liczba pociągów, a pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach. Wszystkie przebudowane i nowo powstałe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h, co jednak nie oznacza, że w istotnym stopniu skróci się czas podróży. Będzie to raptem kilka minut.
Ireneusz Merchel twierdzi, że znaczenie inwestycji jest bardzo duże, ponieważ trasa do Grodziska Mazowieckiego odgrywa istotną rolę w obsłudze węzła warszawskiego.
– Codziennie korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy ludzi – zaznacza.
Piotr Chmielewski


Brak komentarzy

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Nauka poszła w las
· Lepiej rozmawiać niż się sądzić
· Inne życie na Kolejowej
· Święty z nieba kibicuje
· W strefie tańszych biletów ZTM
· Wystawa komputerów sprzed lat
· Strażacy nie tylko gaszą pożary
· Słoneczny Hubertus
· O 12 drzew mniej przed basenem
· Policja karze za brak odblasków
· Świetne świadectwa są w cenie
· Psa nie uratowano, czy jego właściciel usłyszy wyrok?
· Wraki płonęły jak pochodnie
· Na „7” ratują życie jako pierwsi
· Okulickiego jak po grudzie
· Warzywo godne święta
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Lotnisko w Baranowie zastąpi Okęcie?
· Pielęgnują lokalną historię
· Całkiem nowa Lipowa
· Zielony Nadarzyn
· Makabryczny wypadek w szpitalu
· Obwodnica w gąszczu procedur
· Najpierw obwodnica, później łącznik
· Budując szosę odkryli cmentarzysko
· Upamiętnili więźniów obozu Dulag
· Zapłacimy za parkowanie w mieście?
· 53 osoby staną przed obliczem sądu
· Tłuczkiem zdewastował auto sąsiada
· Grunt to mądrze wybrać
· Innowacyjna galeria z nową siedzibą
· Karta dla lokalnych patriotów
· 4 mln zł na remont szpitala
Wydanie:
GRÓJECKIE
· W Dniu Chynowa bawiła się cała gmina
· Olimpijczyk z indeksem
· Lekcja samorządności
· 36 uczniów uczestniczyło w Misji Przyroda
· Marianna Czamara „Belfrem roku”
· Sceny jak z prawdziwego horroru
· Marian Woronin w Błędowie
· Próbował podpalić kościół
· Rosiewicz wyśpiewał sobie „Ciotkę szarlotkę”
· Dyrektorem to tu jestem ja!
· Grójec będzie płacić mniej
· Każde jabłko na wagę „złota”
· Maliszewski czeka na wyrok
· Spóźniony śmigus-dyngus... pomyjami
· PCM w Grójcu ogłosi upadłość?
· Truskawkom zagłada nie grozi
© 2005-2017  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest