Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 25 sierpnia 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 25 sierpnia 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 25 sierpnia 2017 **


wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 666), 2017-04-14
Na rok autobusy zastąpią pociągi

12
POWIAT GRODZISKI/POWIAT PRUSZKOWSKI Kolejarze podpisali umowę na przebudowę żelaznej trasy z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Od maja szykują się wielomiesięczne utrudnienia dla pasażerów

– Jesteśmy przygotowani do modernizacji trasy podmiejskiej do Warszawy – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Warta 285 mln zł inwestycja istotnie poprawi komunikację kolejową w aglomeracji warszawskiej – przekonują w PKP PLK SA. Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpiło 3 kwietnia w pruszkowskim starostwie. Wszystkie roboty mają zakończyć się jesienią 2018 r.

Najważniejsze prace ruszą we wrześniu
Przygotowania do przebudowy linii do Grodziska Mazowieckiego rozpoczną się 4 maja. Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Milanówek i Brwinów. W Parzniewie pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem rozpocznie się budowa nowego przystanku, a w Brwinowie (w ciągu ulic Sportowa i Przejazd) nowego przejścia pieszo-rowerowego. Wykonanie specjalnych tymczasowych konstrukcji, po których będą chodzili pasażerowie, zapewni możliwość przebudowy istniejących przejść. Takie rozwiązanie zagwarantuje także sprawny przejazd pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Na tym etapie prace nie będą wymagały zamknięcia linii.
– Kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano od września. Zmiany łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK SA. – Zapewnienie mieszkańcom powiatów pruszkowskiego i grodziskiego sprawnej komunikacji na czas modernizacji linii jest uzgadniane przez przedstawicieli przewoźników, samorządów oraz zarządcę infrastruktury. Jeszcze w kwietniu zostanie przedstawiony kompletny i szczegółowy harmonogram zastępczej komunikacji autobusowej – obiecuje. Przewiduje się, że w godzinach szczytowego ruchu pasażerskiego autobusy będą odjeżdżać z częstotliwością co 15 minut, natomiast w godzinach poza nimi co około 30 min.
Od września wykonawca zamknie szlak do Grodziska i przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie ruchu na linii umożliwi skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy. Realnie linia będzie zamknięta tylko przez 12 miesięcy. Najwrażliwsze prace zostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż początkowo planowano.

Szybciej, częściej i wygodniej
Na 22 km odcinku dwutorowej trasy z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego wymienione zostaną szyny i podkłady, cała sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Jak przekonują kolejarze, efektem modernizacji będzie lepsza oferta podróży. Poprawi się niezawodność przejazdu, zwiększy się liczba pociągów, a pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach. Wszystkie przebudowane i nowo powstałe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h, co jednak nie oznacza, że w istotnym stopniu skróci się czas podróży. Będzie to raptem kilka minut.
Ireneusz Merchel twierdzi, że znaczenie inwestycji jest bardzo duże, ponieważ trasa do Grodziska Mazowieckiego odgrywa istotną rolę w obsłudze węzła warszawskiego.
– Codziennie korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy ludzi – zaznacza.
Piotr Chmielewski


Brak komentarzy

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Puławska bis powstanie do wiosny 2021 roku
· Pijany za kierownicą
· Jesień pod znakiem obwodnicy
· Tarczyńskie szuflady to kopalnie starych zdjęć
· Zwycięstwo romantyzmu i szaleństwa
· Komunistyczna tablica zniknie z ratusza
· Spłonął garaż, a w nim samochód
· Czas pamięci o bohaterach
· Dar łączenia mieszkańców
· Wypadek z karetką sparaliżował Puławską
· Remontujący Birutę działali jak Amber Gold
· Andrzej Sochocki zostanie dyrektorem
· CBŚP z hukiem zatrzymało byłego bossa ze Szczecina
· Poczuj średniowiecze, a potem spójrz w gwiazdy
· Pożar przy Strusiej
· Znamy projekty do budżetu obywatelskiego
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Mają mózgi, dusze i walczą o złoto
· Na razie parking, w przyszłości królestwo młodzieży
· Nowa siłownia pod chmurką
· Zanim rowerem wyjadą na ulicę
· Najwięcej jest wykroczeń
· Łatwiej zaparkujesz przed przesiadką
· Historia miasta w trójwymiarze
· Żywa lekcja historii
· Policjanci dostaną nową siedzibę
· Targowisko w nowej odsłonie
· Galeria Grodova „Budową Roku 2016”
· Przystosują uczniów do wymagań pracodawców
· Operacja „odwodnienie”
· Akcja rewitalizacja
· Podziękowali policjantom
· Zielone światło dla modernizacji pałacu
Wydanie:
GRÓJECKIE
· W Dniu Chynowa bawiła się cała gmina
· Olimpijczyk z indeksem
· Lekcja samorządności
· 36 uczniów uczestniczyło w Misji Przyroda
· Marianna Czamara „Belfrem roku”
· Sceny jak z prawdziwego horroru
· Marian Woronin w Błędowie
· Próbował podpalić kościół
· Rosiewicz wyśpiewał sobie „Ciotkę szarlotkę”
· Dyrektorem to tu jestem ja!
· Grójec będzie płacić mniej
· Każde jabłko na wagę „złota”
· Maliszewski czeka na wyrok
· Spóźniony śmigus-dyngus... pomyjami
· PCM w Grójcu ogłosi upadłość?
· Truskawkom zagłada nie grozi
© 2005-2017  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest