Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 12 maja 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 12 maja 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 12 maja 2017 **


wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 666), 2017-04-14
Na rok autobusy zastąpią pociągi

12
POWIAT GRODZISKI/POWIAT PRUSZKOWSKI Kolejarze podpisali umowę na przebudowę żelaznej trasy z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Od maja szykują się wielomiesięczne utrudnienia dla pasażerów

– Jesteśmy przygotowani do modernizacji trasy podmiejskiej do Warszawy – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Warta 285 mln zł inwestycja istotnie poprawi komunikację kolejową w aglomeracji warszawskiej – przekonują w PKP PLK SA. Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpiło 3 kwietnia w pruszkowskim starostwie. Wszystkie roboty mają zakończyć się jesienią 2018 r.

Najważniejsze prace ruszą we wrześniu
Przygotowania do przebudowy linii do Grodziska Mazowieckiego rozpoczną się 4 maja. Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Milanówek i Brwinów. W Parzniewie pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem rozpocznie się budowa nowego przystanku, a w Brwinowie (w ciągu ulic Sportowa i Przejazd) nowego przejścia pieszo-rowerowego. Wykonanie specjalnych tymczasowych konstrukcji, po których będą chodzili pasażerowie, zapewni możliwość przebudowy istniejących przejść. Takie rozwiązanie zagwarantuje także sprawny przejazd pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Na tym etapie prace nie będą wymagały zamknięcia linii.
– Kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano od września. Zmiany łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK SA. – Zapewnienie mieszkańcom powiatów pruszkowskiego i grodziskiego sprawnej komunikacji na czas modernizacji linii jest uzgadniane przez przedstawicieli przewoźników, samorządów oraz zarządcę infrastruktury. Jeszcze w kwietniu zostanie przedstawiony kompletny i szczegółowy harmonogram zastępczej komunikacji autobusowej – obiecuje. Przewiduje się, że w godzinach szczytowego ruchu pasażerskiego autobusy będą odjeżdżać z częstotliwością co 15 minut, natomiast w godzinach poza nimi co około 30 min.
Od września wykonawca zamknie szlak do Grodziska i przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie ruchu na linii umożliwi skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy. Realnie linia będzie zamknięta tylko przez 12 miesięcy. Najwrażliwsze prace zostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż początkowo planowano.

Szybciej, częściej i wygodniej
Na 22 km odcinku dwutorowej trasy z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego wymienione zostaną szyny i podkłady, cała sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Jak przekonują kolejarze, efektem modernizacji będzie lepsza oferta podróży. Poprawi się niezawodność przejazdu, zwiększy się liczba pociągów, a pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach. Wszystkie przebudowane i nowo powstałe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h, co jednak nie oznacza, że w istotnym stopniu skróci się czas podróży. Będzie to raptem kilka minut.
Ireneusz Merchel twierdzi, że znaczenie inwestycji jest bardzo duże, ponieważ trasa do Grodziska Mazowieckiego odgrywa istotną rolę w obsłudze węzła warszawskiego.
– Codziennie korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy ludzi – zaznacza.
Piotr Chmielewski


Brak komentarzy

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Krówki za podatki
· Stadion w Żabieńcu w nowej odsłonie
· Co dalej z Nadarzyńską?
· Z aniołem w Pradze
· W poszukiwaniu pałacu Sułkowskiego
· Nareszcie! Będzie szlak wzdłuż Wisły
· Osuwisko wciąż groźne
· Uczniowie z Józefosławia odwiedzili Katalonię
· Tama dla aut na tamie zrodziła opór
· Order za ofiarę życia
· Powstaną wypożyczalnie rowerów
· Bielawska będzie zamknięta przynajmniej do 7 maja
· Mówił rzadko, ale dobitnie
· Mistrzostwa ma w rękach
· Trzy miesiące bez mostu w Czaplinie
· Młodzieżowa drużyna pożarnicza Dobrej Woli
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Poukrywana marihuana
· W Międzyborowie pojedziemy w kółko
· Koniec zimy. Czas naprawić drogi
· Przyłapany na „zdobieniu”miasta
· Zbudują ścieżki, wyremontują pałac
· Wystrzałowy piknik historyczny
· Asystent Jordana pokaże, jak grać w kosza
· Biegiem, po schodach, po brąz
· Przebiegnij maraton… na raty
· Na rok autobusy zastąpią pociągi
· Nielegalna wystawa w parku
· Para prezydencka ma swoje ronda!
· Nowe życie dla kolejnego zabytku
· Za tydzień piknik z historią
· Policja: Zabili z chęci zysku
· Miliony w narkotykach
Wydanie:
GRÓJECKIE
· W Dniu Chynowa bawiła się cała gmina
· Olimpijczyk z indeksem
· Lekcja samorządności
· 36 uczniów uczestniczyło w Misji Przyroda
· Marianna Czamara „Belfrem roku”
· Sceny jak z prawdziwego horroru
· Marian Woronin w Błędowie
· Próbował podpalić kościół
· Rosiewicz wyśpiewał sobie „Ciotkę szarlotkę”
· Dyrektorem to tu jestem ja!
· Grójec będzie płacić mniej
· Każde jabłko na wagę „złota”
· Maliszewski czeka na wyrok
· Spóźniony śmigus-dyngus... pomyjami
· PCM w Grójcu ogłosi upadłość?
· Truskawkom zagłada nie grozi
© 2005-2017  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest