Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 30 czerwca 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 30 czerwca 2017**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 30 czerwca 2017 **


wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 666), 2017-04-14
Na rok autobusy zastąpią pociągi

12
POWIAT GRODZISKI/POWIAT PRUSZKOWSKI Kolejarze podpisali umowę na przebudowę żelaznej trasy z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Od maja szykują się wielomiesięczne utrudnienia dla pasażerów

– Jesteśmy przygotowani do modernizacji trasy podmiejskiej do Warszawy – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Warta 285 mln zł inwestycja istotnie poprawi komunikację kolejową w aglomeracji warszawskiej – przekonują w PKP PLK SA. Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpiło 3 kwietnia w pruszkowskim starostwie. Wszystkie roboty mają zakończyć się jesienią 2018 r.

Najważniejsze prace ruszą we wrześniu
Przygotowania do przebudowy linii do Grodziska Mazowieckiego rozpoczną się 4 maja. Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Milanówek i Brwinów. W Parzniewie pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem rozpocznie się budowa nowego przystanku, a w Brwinowie (w ciągu ulic Sportowa i Przejazd) nowego przejścia pieszo-rowerowego. Wykonanie specjalnych tymczasowych konstrukcji, po których będą chodzili pasażerowie, zapewni możliwość przebudowy istniejących przejść. Takie rozwiązanie zagwarantuje także sprawny przejazd pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Na tym etapie prace nie będą wymagały zamknięcia linii.
– Kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano od września. Zmiany łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK SA. – Zapewnienie mieszkańcom powiatów pruszkowskiego i grodziskiego sprawnej komunikacji na czas modernizacji linii jest uzgadniane przez przedstawicieli przewoźników, samorządów oraz zarządcę infrastruktury. Jeszcze w kwietniu zostanie przedstawiony kompletny i szczegółowy harmonogram zastępczej komunikacji autobusowej – obiecuje. Przewiduje się, że w godzinach szczytowego ruchu pasażerskiego autobusy będą odjeżdżać z częstotliwością co 15 minut, natomiast w godzinach poza nimi co około 30 min.
Od września wykonawca zamknie szlak do Grodziska i przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie ruchu na linii umożliwi skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy. Realnie linia będzie zamknięta tylko przez 12 miesięcy. Najwrażliwsze prace zostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż początkowo planowano.

Szybciej, częściej i wygodniej
Na 22 km odcinku dwutorowej trasy z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego wymienione zostaną szyny i podkłady, cała sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Jak przekonują kolejarze, efektem modernizacji będzie lepsza oferta podróży. Poprawi się niezawodność przejazdu, zwiększy się liczba pociągów, a pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach. Wszystkie przebudowane i nowo powstałe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h, co jednak nie oznacza, że w istotnym stopniu skróci się czas podróży. Będzie to raptem kilka minut.
Ireneusz Merchel twierdzi, że znaczenie inwestycji jest bardzo duże, ponieważ trasa do Grodziska Mazowieckiego odgrywa istotną rolę w obsłudze węzła warszawskiego.
– Codziennie korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy ludzi – zaznacza.
Piotr Chmielewski


Przeczytaj też
Trudna droga na peron (2017-06-23)
Uciążliwy remont stacji (2017-06-23)
Krajowa 79: nowy początek? (2017-06-09)
Brak komentarzy

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Święto, jakiego jeszcze nie było
· Podpalacze nie dają spokoju lasom
· Nowe boisko na stadionie miejskim
· Nagrodzono nauczycieli z klasą
· Bezpieczny piknik w Chyliczkach
· Poczta: Ludzie nie potrafią adresować przesyłek
· Ulica Ostrołęcka jak tor przeszkód
· Pomost na Jeziorce gotowy. Kiedy kolejne?
· Park & ride w wersji mini
· T.Love zagrał dla wolontariuszy
· Jedzmy miód, dbajmy o pszczoły
· Jest plac, jest zabawa
· W mieście kwitnie nielegalny hazard?
· Bliżej budowy Puławskiej-bis
· Multi Hekk zapłaci 2,3 mln złotych
· Czołowo z tirem
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Gminny festyn przy przebojach Genesis
· Rzucił dzieckiem o chodnik?
· Spór o dęby i kamienie pamięci
· Czas pójść na kajak
· ZG, ZM, ZB i ZP zamiast pociągów
· Spacer po mieście sprzed 100 lat
· Pałac w Młochowie w ręce dzierżawcy
· Uciążliwe firmy zatruwają im życie?
· A2 będzie szersza o trzeci pas?
· Ogrody kipiące kulturą
· Usiądź mieszkańcu i odpręż się
· Optymista z Grodziska
· Do szkoły w stolicy za darmo
· Mieszkańcy mogą wybierać projekty
· Strażacy zapewnili atrakcje mieszkańcom
· Ruszyły śniadania na trawie
Wydanie:
GRÓJECKIE
· W Dniu Chynowa bawiła się cała gmina
· Olimpijczyk z indeksem
· Lekcja samorządności
· 36 uczniów uczestniczyło w Misji Przyroda
· Marianna Czamara „Belfrem roku”
· Sceny jak z prawdziwego horroru
· Marian Woronin w Błędowie
· Próbował podpalić kościół
· Rosiewicz wyśpiewał sobie „Ciotkę szarlotkę”
· Dyrektorem to tu jestem ja!
· Grójec będzie płacić mniej
· Każde jabłko na wagę „złota”
· Maliszewski czeka na wyrok
· Spóźniony śmigus-dyngus... pomyjami
· PCM w Grójcu ogłosi upadłość?
· Truskawkom zagłada nie grozi
© 2005-2017  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest